2019 m. gegužės 5 d., sekmadienis

 35-oji savaitė. Ką žmonės dirba visą dieną?..

Negalvokite, kad reklamuosime R. Scarry knygą tokiu pavadinimu – tai daugiau sutapimas. Nors teisybės dėlei reikėtų pasakyti, kad knyga iš tiesų šauni, ir ji mums šią savaitę taip pat buvo po ranka... 

   


... Mat gegužės mėnuo pagal mūsų planus yra skirtas profesijoms. Ta proga aiškinomės su vaikais, kokių profesijų po saule esama. Vadovėlis pasiūlė išskirti dvi kategorijas: gamybines ir paslaugų teikėjų profesijas. Sakyčiau, labai aiškus išskirstymas. Buvo paprasta ir vaikams, ir man. Bandėme prisiminti, kokių profesijų žmonių esama ar būta mūsų šeimoje, žaidėme paprastą, bet vaikams labai patinkantį  loto žaidimą „Profesijos“. 


 

Vaikai iš tiesų daug improvizuoja šia tema žaisdami vaidmenų žaidimus. Tiek Žaidimo laboratorijoje (į kurią šią savaitę vaikus vežė tėvelis), tiek ir namuose. Po šios savaitės pokalbių ir apmąstymų vėl užklausiau vaikų, kuo jie norėtų būti, kai užaugs. Liutauras ir toliau laikosi savo pozicijos: „Būsiu išradėjas“. Magdė gi šiaip ne taip apsisprendė: „Būsiu dailininkė“. O piešimo šią savaitę tikrai netrūko. Piešėm mat ir gegužės mėnesio kalendorius, ir ant į namus sugrįžusios kreidinės lentos, ir  stiklo dažais ant plėvelių, ir standartiškai ant popieriaus.



Magdės viščiukas

Taip pat buvo puiki proga detaliau pasiaiškinti, kuo skiriasi dailininkas nuo dizainerio. Ir pakalbėti apie restauratoriaus specialybę. Galiausiai labai smagiai vartėm jau minėtą R. Scarry knygelę, kurioje vaikai ieškojo įvairių profesijų atstovų. 


 

O į tą pačią temą ir Naujojo Testamento pradžioje skaitėme apie Juozapą dailidę – Marijos vyrą. Vaikams dailidės profesija nebuvo girdėta, taigi plečiame žodyną. 

 

Kaip bebūtų keista, ši savaitė pas mus buvo tokia labai matematiška. Liutauro galvoje kažkas vyksta, mat nuolat klausinėja manęs apie skaičius: tūkstančius, milijonus, milijardus, bando suvesti, kiek gi čia būtų, jei iš milijono atimtume šimtą, o iš šimto – milijoną... Ta proga tenka pakalbėti ir apie neigiamus skaičius, ir apie skaičiaus kėlimą laipsniu. O kaip kitaip išsisukti, kai vaikas bando išgauti atsakymą, kaip gi vadintųsi skaičius su 17 nulių..? :)


Magdė tuo tarpu gyvena paprastesniame pasaulyje. Jai labiau rūpi įsidėmėti, kiek yra trys plius trys ar šeši plius šeši. Beje, žodinius matematinius žaidimus ji labai mėgsta. Todėl dažnai juos žaidžiame važiuodami automobiliu.

  

Beje, mūsų ūkyje naujovė – turime naują gyventoją – karštą it ugnis gaidelį. Kuoduotą mišrūną. Kol kas lyg ir baugštokas vaikinas, bet apsipras greitai, man atrodo... :)


O kol nauja tvarka ūkyje nusistovės, mes tęsiame pradėtus darbus: skaitome, rašome, dainuojame seniau įrašytas daineles (kol vėl neateis įkvėpimas naujoms sukurti), smuikuojame, improvizuojame... :) Keliaujame toliau.

 Magdė vedžioja raides, besidžiaugianti tuo, kad mamytė nupirko
vitražinių („lango“, kaip kad jie vadina) dažų. :)

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą