2019 m. rugsėjo 4 d., trečiadienis

Planavimas

Artėjant rudeniui neišvengiamai tenka susiplanuoti, ką darysime, ko sieksime, ko mokysimės. Remdamiesi ankstesniųjų metų patirtimi, po truputį išsigryniname, kas būtent mūsų šeimai tinka. Nes jau ne kartą pasimokiau – kas tinka kitiems, nebūtinai tinka man. Galiu tik priminti, kad pernai mums labai padėjo atsirinkti suvokimas, kokiam planuotojo tipui priklausai. Tai ši tiesų leido atidžiau atsirinkti, ko mums reikia, ko nereikia, kas mums visiems tinka, kas netinka. Taigi ir šiemet mes imame tas priemones, kurios pasiteisino pernai. Man tai – savaitiniai planai, kurių pagrindą persikėliau iš „Vaivorykštės“ vadovėlių ugdymo planų, pridėdama tai, kas dar mums patiems aktualu (Biblija, Istorija, užsienio kalbos, eksperimentai, išvykos ir pan.) 




Tiesa, šių metų iššūkis – suderinti abiejų vaikų mokymosi planus. Kadangi su abiem vaikais pernai skynėmės per 1 klasės vadovėlį ir jo temas, Magdei visa tai kartoti nebūtų prasmės. Todėl kaip pagrindą imame Liutauro 2 klasės temas, ir prie jų deriname Magdės mokslus. O konkrečiau – viską darysime kartu, išskyrus skaitymą, rašymą ir matematiką. Ši trijulė eis kiekvienam atskirai, visa kita – kartu. Tad ir savo planuose visa, kas bendra palikau baltuose laukeliuose, o kas kiekvienam atskirai – išskyriau jam priskirta spalva. Liutaurui – žalia, Magdei – oranžine. 

Vaikams tuo tarpu vis dar geriausiai veikia vaizdinė magnetukų sistema... Pernai ji pakankamai gerai mums funkcionavo. Apačioje buvo sudedami magnetukai su visomis savaitės užduotimis, atlikę užduotį perkeldavome magnetuką į viršutinę skiltį.


Ilgainiui truputį modifikavome šią sistemą, nes vaikams būdavo kiek sunku susigaudyti, kokios būtent tos konkrečios dienos užduotys. Tad aš atskirai nuimdavau tos dienos magnetukus ir perkeldavau juos ant atskiros didelės magnetinės lentos, ir kai užduotį atlikdavome, magnetukas sugrįždavo į pirmąją lentą. Tokiu būdu dienos pabaigoje matydavome, kiek dar liko užduočių per savaitę atlikti ir kiek jau ko esame įveikę. 

Kadangi realiai mes mokomės keturias dienas, nes penktoji lieka išvykoms, ekskursijoms ir panašiai veiklai ne namuose, tai šiemet visą šią lentą versime ant šono, ir tuomet bus labai aiškiai matyti keturi stulpeliai užduočių – po stulpelį kiekvienai dienai. 

O ir magnetukų piešinėlius teko šiemet kiek pakeisti – per laiką pasimatė, ko trūksta, o ko yra per daug. Pasirodė tikslinga išskirti atskirai buvusį vieną magnetuką, žymėjusį lietuvių kalbą, į „keturis P“: paskaityti-parašyti-paklausyti-papasakoti. Tuo tarpu dailės ir darbelių magnetuką sutraukėme į vieną, išėmiau žaidimo magnetuką, išvykų (nes ir taip aišku, kad jam skirta atskira diena), o vietoj mano turėtų rezervinių magnetukų su klaustukais padariau magnetukus su smuiko ženklu. Žodžiu, po visos rokiruotės vėl išėjo 36 magnetukai – po 9 kiekvienai dienai. Šiuo metu magnetukai spaustuvėje, tad vaizdu galėsime pasidalinti vėliau. :)

Tai, žinoma, nereiškia, kad mes vienu ypu paprastai viską ir padarome. Kaip ir pernai, skeliame visa tai į du blokus. Vieną bandysime įgyvendinti prieš pusryčius, kitą apie vidurdienį. Čia dar kol kas viskas konkrečiau nesusidėliojo, nes tuo pačiu vėl šokame į kidsletters.club pasiūlytą kursą apie planavimą su vaikais. Tad apie tai parašysiu vėliau. O tam kartui raitojamės rankoves ir bandom pradėti. Pirmoji savaitė dėl visų mokslo metų švenčių ir grafikų derinimosi kiek chaotiška, kita vertus – jos ir užduotys pakankamai nesudėtingos.

Daug kam kyla klausimas, ar mes visas tas 36 užduotis pavyzdingai per savaitę ir atliekame? iš karto pasakau – savaičių būna įvairių. Pasitaiko idealių, bet jų – mažuma. Dalis  užduočių paprastai visgi lieka neįveiktos, tačiau mes visada turime prieš akis tikslą, ir visuomet pradedame nuo svarbiausių užduočių. Beje, pastebėjau, kad antros klasės ugdymo planai sudaryti daug logiškiau nei pirmos. Kalbu apie tai iš laiko perspektyvos. Kiekvieno mėnesio suplanuotos yra trys savaitės. Todėl ketvirtoji lieka tarsi rezervinė, per kurią gali įveikti tai, kas liko per tas tris savaites nespėta. Išmitis – tik rugsėjis. Tad turiu vilties, kad šiemet planai iš tiesų atitiks realią situaciją ir vaikų tempą.

Na, o jei įdomu, kaip mums sekėsi su planavimu ankstesniais metais, pasklaidykite įrašus su etikete "planai".

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą